Nowego rodzica dodajemy poprzez użycie przycisku „Dodaj rodzica”. Następnie otworzy się widok, podobny jak przy dodawaniu / edycji dziecka.
W poniższym widoku należy uzupełnić wszystkie wymagane dane oznaczone znakiem *.
Pamiętaj, aby przypisać dziecko/-ci do rodzica oraz jeśli występują osoby upoważnione do odbioru dziecka/-ci w sekcji Opiekun.
Następnie zapisz dodanego rodzica.
W widoku dodawania rodzica bardzo ważny jest poprawny adres email, który służyć będzie do zalogowania się wszystkich użytkowników do programu.
Jeśli zdarzy się, że nowy użytkownik nie posiada adresu email i/lub nie jest chętna do jego utworzenia to należy wprowadzić fikcyjny adres email np. mamastasia@ww.pl. Zalecamy jednak stosowanie adresów email, zwłaszcza gdyby zaszła potrzeba korzystania przez Państwa z poczty email w programie KidsApp.
Nadawanie haseł dla rodziców jest automatyczne. Rodzic ma możliwość zmiany hasła w swoim panelu po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej bądź przez www (nie zalecamy korzystania przez www, brak powiadomień). Hasło otrzymają Państwo osobiście.
Zaleca się, aby użytkownicy po otrzymaniu dostępu nadawali własne hasła.
W sekcji opiekunowie umieszczamy osoby, które zostały upoważnione do odbioru dziecka. Ta informacja będzie widoczna w panelu dla nauczyciela w sekcji „Dzieci” (w górnym menu). Na konkretnym dziecku po lewej stronie widoczna jest rozwijana strzałka.
Rodzica nie można usunąć z programu z uwagi na ewentualną potrzebę powrotu do danych historycznych rodzica i dziecka.
Aby nieaktywny rodzic nie pojawiał się w programie należy edytować jego kartę i następnie w polu „Aktywny” odznaczyć parametr. Jeśli zajdzie konieczność odnalezienia rodzica na liście to wystarczy wyfiltrować w kolumnie „Aktywny” jako „Niezaznaczony”.
Można również zapoznać się z filmem Dodaj/edytuj rodzica